Tuesday, September 27, 2011

champix ile tatlı rüyalar 12. gün

Champix ile 12. günü de geride bıraktım. Sigara içmemeye başladıktan sonra ilacın nasıl faydalarını olacağını çok merak ediyordum. İnternetteki yerli yabancı çeşitli sitelerde okuduklarım, çevremde dinlediklerim ve ilacın prospektüsünde yazanlar insanı başlangıçta korkutabiliyor. Hatta bu ilacı kullanmanın ölümle bile sonuçlanabileceği söyleniyor. Bu ön bilgi dahilinde ilaçtan beklediklerim ve şimdi bende olanları kısaca özetleyebilirim.
-En çok rastlanan yan etkilerden bir tanesi mide bulantısı. Diğer birçok insanın aksine ben neredeyse hiç hissetmedim. İlacı kullandıktan sonra bir bulantı oluyor ama çok hafif ve bunun yan etki olduğunu önceden bilmeseydim farketmezdim bile belki.
-Bazı insanlar gerçeğe çok yakın olağanüstü rüyalar gördüklerini, bunun gerçek hayatlarını olumsuz yönde etkilediğini söylüyor hatta gördükleri kabuslar yüzünden tedaviyi erken bırakmayı düşünenler bile var. İlaç gerçekten rüyalarımı değiştirdi. Artık nasıl bir etki yapıyor ve bu şekilde rüyalar görüyorum bilemiyorum ama ben hiç rahatsız değilim. Yanlış hatırlamıyorsam sigara içen daha az rüya görüyorlarmış ve ilacı kullanırken tam tersi oluyor. Ama gerçekten abartılacak bir durum yok, daha doğrusu kötü bir durum yok. Çocukluğumdan beri tanıdığım birçok insanı tekrar rüyalarımda görmek ve daha canlı şekilde görmek, daha gerçekçi hikayeler yaşamak gerçek olmasada bana ilacın eksisi değil bir artısı olarak yansıyor. Daha detaylandırırsak eskiden her gece uyuduğumda en fazla iki farklı rüya görürdüm ve çoğunlukla hatırlamazdım ki bu sağlıksız bir durum fakat ilacı kullanmaya başladığımdan beri 2 ile 5 arasında farklı rüya görüyorum ve genellikle çoğunu hatırlıyorum, belki tek kötü tarafı bunların arasında uyanıp tekrar uyuyorum.
-İlacı kullanan insanlarda intihar düşüncesi olabiliyormuş. Kim bu ilacı kullandığı için intihar etmeye karar vermiş bilemiyorum ama haberlerde okuyunca insanı gerçekten korkutuyor. Konu sigara ve ilaç sektörü olunca her haber sayısız komplo teorisine gebe olabiliyor. Bende herhangi belirti yok tam tersine sigara içtiğim her gün kendimi biraz daha öldürüyormuşum diyorum şimdi kendime. Yaşamayı seçtiğimi düşünüyorum. Yani bu konudaki haberlere şüpheli yaklaşıyorum çünkü ilaç gerçekten başarılı gözüküyor.
-Champix'in prospektüsünde de yazan diğer bazı yan etkilere gelirsek şunlar:iştah artışı,halsizlik,uyku hali,anormal düşünce,konuşma güçlüğü,koordinasyon güçlüğü vs. Bu benim sigarayı ilk bırakma girişimim değil. Daha önceki girişimlerimde bu ilacın yan etkisi olduğu söylenen şeylerin çoğunu yaşadım. İnsanların yan etki zannettiği şeylerin birçoğu aslında sigarayı bırakmaktan kaynaklı şeyler fakat bunu ilacın yaptığını sanıyorlar. Mesela ilk sigara bırakma girişimimde konuşamadığımı farketmiştim. İçimde öyle garip bir sıkıntı vardı ki sanki en yakınlarımla bile konuşurken utanıyordum, cümleleri tamamlayamıyordum sonra tabii tekrar başladım. Başka bir denememde sigara içmediğim için bütün gün uyuşuk bir şekilde yaşıyordum. Sigarasız hayat zor geldiği için günde 12 saat uyuyordum, kendimi devamlı halsiz hissediyordum, herhangi bir konuya kesinlikle yoğunlaşamıyordum, kendimi aptal gibi hissediyordum ve işimi kötü etkileyeceğini düşünüp yine başladım sigaraya. Daha önce bir kaç kez sigara bırakma deneyimi yaşamış olan insanlar sorunların ilaçtan mı yoksa bizzat sigarayı bırakmaktan mı olduğunu daha iyi ayırt edebilecektir.
İlacı kullanmaya başladığım ilk günlerden itibaren sigara içme isteğimde hissedilir azalma olmuştu. Bu etki sigarayı bıraktıktan sonra hala devam ediyor ve sigarayı aramıyorum. İlk günler olduğu için gün içinde birçok defa sigara aklıma geliyor fakat canım çekmediği için içip içmemek için bir kendi içimde bir savaşa girmiyorum. Sigara içmeden yaşabildiğim için kendimi daha iyi hissediyorum, depresyonun tam tersi olarak normalden daha mutluyum. Daha önceki denemelerimde birçok gün içip içmemek arasında gidip gelirdim ve içmediğim her gün bir yakınımı kaybetmiş gibi mutsuz yaşardım. Sigara içmediğim için kitap okurken bile konsantre olmakta zorlanırdım, sigara içmemeyi zorlaştırdığı için film izleyemezdim. Hayatta zevk aldığım her şey bir işkenceye dönüşürdü. Ama bu sefer öyle değil. Champix nikotine karşı koyma kuvveti veriyor. Sigarayı sadece irade yöntemiyle bırakmak çok zordur ve her başarısızlıkta insanın kendine güveni azalır ve toplum karşısında küçük düştüğünü hisseder. Champix irade ve nikotin arasındaki uçurumu makul bir düzeye indiriyor. İnsan aklı bu farkı kapatacak güçte olduğu için mantık+irade+champiz ile sigarayı bırakmak çok daha kolay hale geliyor. Benim 12. günde hissettiklerim bunlardır.

No comments:

Post a Comment